آموزش ترکینگ در نرم افزار متلب

آموزش ترکینگ در نرم افزار متلب 

به طور کلی چهار روش متداول و اصلی برای Tracking وجود داره که برای ترکینگ در متلب به صورت مختصر به انها اشاره میکنیم 

دقت به این نکته از اهمیت فراوانی برخورداره که این متدها شاخه ها و Core های اصلی Tacking هستن و برای هر مرحله ی Object Tracking بر حسب Performance و Application ای که داریم باید به یکی از این شاخه ها متصل بشیم .. شاخه هایی که ازشون صحبت میکنیم عبارتند از:

Region-Based Tracking
Active Contour-Based Tracking
Feature-Based Tracking
Model-Based Tracking
 Region-Based 
این شاخه تمام تلاشش رو میکنه تا بر اساس نواحی ای که در یک تصویر در جریان حرکت دچار تغییر شدن، Object رو Track کنه

 همونطوری که از ظاهر این روش بر میاد، تمرکز الگوریتم بر اساس تغییراتیه که به واسطه ی حرکت Object در Image حاصل میشود.

پس نیازی که در این مرحله و الگوریتم وجود داره اینه که بتونیم به نوعی Movement هامون رو Represent کنیم . یعنی چی؟ یعنی بیایم و بگیم که Image دچار تغییر شده و این تغییر هم به دلیل حرکت Object درون تصویرمون هست . خب روش متداول برای اینکار میتونه چی باشه؟ یه Background Subtraction ساده میتونه تفاوت دو فریم رو بهمون نشون بده .. با استفاده از این ایده؛ آقای Wrent بحث Tracking یه انسان رو در فضای محفوظ (Supervised Limitation..) انجام داد و از ان نتیجه ی خوبی هم گرفت .. ایده ی ایشون اینطور بود که یک سری Blob (قطره..) روی Human Body تعریف میکرد به طوریکه این blob ها بتونن اون جسم رو represent کنن . کیفیت این Representation هم بستگی به انتخاب نقاط داشت که در کار ایشون؛ blob ها شامل head و torso و limb های چهارگانه میشدن .. با توجه با این Representation جوابی هم که گرفته بود خیلی خوب بود و با اینکه شرایط Supervision رو به نفع الگوریتم تنظیم کرده بود (تاثیر illumination رو از بین برده بود امــا تونست متدش را به عنوان یک متد پایه مطرح کنه و به اون از بابت یک روش Tracking مبتنی بر Region-Based استناد کنه .. پس الگوریتمش هم روی این قضیه بود که human body و background را با استفاده از توزیع Gaussian مقدار پیکسل ها مدل کرد و بعد با استفاده از محاسبه ی Log-likelihood پیکسل های متعلق به human body به blob های نظیر متناظر میشدن و از این طریق می شد با track کردن blob ها Object رو Track کرد.

کدهای متلب در جلسه اینده ارایه خواهد شد. اما برای تجربه اولیه میتوانید دستور زیر را اجرا کنید در متلب تا مثالی مشاهده نمایید.    

دیدگاه خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ثبت سفارش خود مشکل دارید؟ 

سفارش خود را از طریق تلگرام و واتس اپ برای ما بفرستید

برای ثبت سفارش در تلگرام کلیک کنید

پروژه آماده لازم دارید ؟ 

به فروشگاه متلب پروژه سر بزنید

فروشگاه متلب پروژه