آموزش استفاده از از عملگرهای AND و OR و Not در کوئری با اکسس

آموزش استفاده از از عملگرهای AND و OR و Not در کوئری با اکسس

در ادامه آموزش های گروه متلب پروژه با آموزش کامل نرم افزار اکسس به صورت ویدئویی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود این آموزش ها توسط اساتید متلب پروژه آماده شده است و محتوای این بسته آموزشی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

آموزش اکسس در متلب پروژه

 

عملگرهای AND، OR و NOT در کوئری‌های Access برای ایجاد شرایط پیچیده‌تر بین فیلدها استفاده می‌شوند. در زیر نحوه استفاده از این عملگرها را توضیح می‌دهم:

1. عملگر AND: عملگر AND برای ایجاد شرایطی استفاده می‌شود که هر دو شرط باید صحیح باشند. به عبارت دیگر، اگر همه شرایط AND درست باشند، نتیجه صحیح خواهد بود.

2. عملگر OR: عملگر OR برای ایجاد شرایطی استفاده می‌شود که حداقل یکی از شرایط صحیح باشد. به عبارت دیگر، اگر حداقل یکی از شرایط OR درست باشد، نتیجه صحیح خواهد بود.

3. عملگر NOT: عملگر NOT برای تغییر شرط از درست به غلط و بالعکس استفاده می‌شود. برای استفاده از عملگر NOT در کوئری‌های Access، می‌توانید از عبارت “NOT” قبل از شرط استفاده کنید.

با استفاده از عملگرهای AND، OR و NOT می‌توانید شرایط پیچیده‌تری را در کوئری‌های Access ایجاد کنید و نتایج مطلوب را به دست آورید.

 

قبل از ادامه مثال ها، به موارد زیر توجه کنید:

 اگر معیار موقتی است یا اغلب تغییر می کند، می توانید به جای تغییر مکرر معیارهای پرس و جو، نتیجه پرس و جو را فیلتر کنید.
فیلتر یک معیار موقت است که نتیجه پرس و جو را بدون تغییر در طراحی پرس و جو تغییر می دهد.

اگر فیلدهای معیار تغییر نمی کنند، اما مقادیری که به آنها علاقه دارید اغلب تغییر می کنند، می توانید یک پرس و جو پارامتر ایجاد کنید.
یک پرس و جو پارامتر از کاربر می خواهد مقادیر فیلد را دریافت کند و سپس از آن مقادیر برای ایجاد معیارهای پرس و جو استفاده می کند.

که اطلاعات مورد نیاز برای فیلتر کردن و یا ایجاد پارامتر در کوئری ها را در ادامه و در بخش های پیشرفته اکسس توضیح خواهیم داد.

 

نمونه کرایتریاهای ثبت شده برای انواع مختلف داده ها :

 

نمونه کرایتریاهای ثبت شده داده های متنی (Text) :

 

 

نمونه کرایتریاهای ثبت شده داده های عددی (Numbers) :

 

 

در اینجا آموزش استفاده از از عملگرهای AND و OR و Not در کوئری با اکسس به پایان رسیده است و در آموزش های بعدی به مباحث دیگر آموزش دیزاین اکسپرت می پردازیم. همچنین از شما مخاطبین عزیز سایت متلب پروژه دعوت می کنم که برای پروژه دانشجویی اکسس خود آموزش های ما را دنبال نمایید.

دیدگاه خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ثبت سفارش خود مشکل دارید؟ 

سفارش خود را از طریق تلگرام و واتس اپ برای ما بفرستید

برای ثبت سفارش در تلگرام کلیک کنید

پروژه آماده لازم دارید ؟ 

به فروشگاه متلب پروژه سر بزنید

فروشگاه متلب پروژه