پروژه شبیه سازی الگوریتم خفاش با نرم افزار متلب

پروژه شبیه سازی الگوریتم خفاش با نرم افزار متلب

خفاش ها‌ تنها‌پستانداران پرنده هستند که از اکولاسیون برای مسیریابی و ردیابی شکار استفاده می‌کنند. منظور از اکولاسیون، موقعیت یابی اشیا از طریق محاسبه زمان برگشت انعکاس صدا (پژواک) می‌باشد. 

بسیاری از خفاش ها‌حشره خوار هستند. این پرنده ها‌از نوعی سونار ردیاب صوتی برای موقعیت یابی اشیا و شکار خود استفاده می‌کنند. خفاش ها‌پالس صوتی بلندی را در محیط ایجاد می‌کنند و سپس به انعکاس صوت توسط اشیای موجود در محیط گوش می‌کنند. خواص پالس ارسال شده توسط خفاش در برخورد با اشیا و یا شکار (بسته به نوع آنها) تغییر خواهد کرد.

اغلب خفاش ها‌از سیگنال های مدوله شده فرکانس پایین استفاده می‌کنند. البته در برخی از این پرنده ها‌پالس هایی با فرکانس ثابت برای اکولاسیون ترجیح داده می‌شود.  پهنای باند این سیگنال ها‌بسته به نوع خفاش ها‌متغیر بوده و در صورت استفاده از هارمونیک های بیشتر در سیگنال، افزایش می‌یابد.

اگرچه هر پالس تنها‌چندهزارم ثانیه طول می‌کشد (بین 8 الی 10 میلی ثانیه متغیر است)، با این حال دربردارنده فرکانس ثابتی بین 25 الی 150 کیلوهرتز است. زمانی که هدف شکار باشد گسیل پالس ها‌می‌تواند به 200 پالس بر ثانیه برسد. مطالعات نشان داده است که زمان یکپارچه سازی گوش خفاش در حدود 300 الی 400 میکروثانیه است.

از انجا که سرعت صوت در گوش معمولا 340 متربرثانیه می‌باشد، طول موج اولتراسونیک که با رابطه  داده می‌شود، در گستره 2 الی 14 میلی متر برای گستره فرکانسی 25 الی 150 کیلوهرتز متغیر خواهد بود.

پالس گسیل شده می‌تواند به بلندی صوت 110 دسیبلی باشد و خوشبختانه این گستره صوتی جز ناحیه اولتراسونیک می‌باشند. زمانی که خفاش در جست و جوی شکار است، بلندترین صوت را گسیل می‌کند و هر چقدر فاصله آن با شکار کمتر شود، صوت گسیل شده در محیط آرامتر خواهد بود. گستره پوشش چنین پالس های کوچکی در حدود چند متر است که وابسته به فرکانس های واقعی است. خفاش می‌تواند سیستم صوتی خود را بگونه ای مدیریت کند که به اشیا کوچکتر از سایز خود نیز برخوردی نداشته باشد.

گروه متلب پروژه دانلود رایگان کدهای الگوریتم خفاش با متلب برای دانلود در اختیار  شما عزیزان قرار داده است 

دانلود پروژه شبیه سازی الگوریتم خفاش با نرم افزار متلب

رمز فایل : matlabprozhe.com

در صورت عدم دانلود فایل با شماره 09108391389 تماس بگیرید 

دیدگاه خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ثبت سفارش خود مشکل دارید؟ 

سفارش خود را از طریق تلگرام و واتس اپ برای ما بفرستید

برای ثبت سفارش در تلگرام کلیک کنید

پروژه آماده لازم دارید ؟ 

به فروشگاه متلب پروژه سر بزنید

فروشگاه متلب پروژه