آموزش کار با سیمولینک در متلب

آموزش کار با سیمولینک در متلب 

در آموزش های قبلی سیمولینک گروه متلب پروژه نشان داده شد نشان داده شد که چگونه می‌توان از پروژه سیمولینک ، برای شبیه‌سازی یک سیستم فیزیکی استفاده کرد. به‌طورکلی سیمولینک علاوه بر شبیه‌سازی مدل سیستم، سیستم کنترل و الگوریتم‌های کنترل سیستم را نیز می‌تواند شبیه‌سازی‌اند. همچنین قبلاً بیان شد که محیط سیمولینک می‌تواند از تخمین‌های عددی برای مدل ریاضی استفاده کند که حل آن به‌صورت دستی مشکل است. به‌عنوان‌مثال اگر یک سیستم غیر‌خطی داشته باشیم. اولین راه‌حلی که به ذهن می‌رسد این است که سیستم را خطی سازی کرده و سپس از مدل خطی سازی شده آن جهت طراحی کنترل‌کننده استفاده کنیم که این از تکنیک های تحلیلی است.
از سیمولینک می‌توان برای شبیه‌سازی عملکرد کنترل‌کننده، وقتی برای مدل غیرخطی کامل به کار می‌رود استفاده کرد. سیمولینک را می‌توان برای ایجاد مدل خطی شده و MATLAB را می‌توان برای طراحی کنترل‌کننده، مورداستفاده قرارداد. از سیمولینک می‌توان نیز مستقیماً برای طراحی کنترل‌کننده استفاده نمود. در این قسمت از هر دو رویکرد استفاده کرده و هر دو در اینجا نشان داده خواهد شد.
فرض می‌کنیم که قطار فقط در یک بعد (در امتداد ریل) حرکت می‌کند. هدف در این قسمت این است که کنترل را برای موتور قطار به‌گونه‌ای به کار ببریم که قطار شروع به حرکت کرده و به‌راحتی متوقف گردد به‌نحوی‌که با یک فرمان سرعت ثابت با حداقل خطا بتواند اجرا گردد

فایل Pdf این آموزش را می توانید از لینک زیر دریافت کنید

http://yon.ir/VS3v

دیدگاه خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ثبت سفارش خود مشکل دارید؟ 

سفارش خود را از طریق تلگرام و واتس اپ برای ما بفرستید

برای ثبت سفارش در تلگرام کلیک کنید

پروژه آماده لازم دارید ؟ 

به فروشگاه متلب پروژه سر بزنید

فروشگاه متلب پروژه