مفهوم پهنا باند بر پیکسل در ام ار ای

مفهوم پهنا باند بر پیکسل در ام ار ای 

یکی از پارامترهای تصویرگری که اپراتور هنگام تغییر پروتکل می تواند آن را تغییر بدهد گزینه ای به نام Bandwidth است که واحد آن در اسکنر به صورت Hz/Pixel است . یکی از پارامترهای تصویرگری که اپراتور هنگام تغییر پروتکل می تواند آن را تغییر بدهد گزینه ای به نام Bandwidth است که واحد آن در اسکنر به صورت Hz/Pixel است . البته این نوع خروجی احتمالا فقط مربوط به اسکنرهای MRI زیمنس باشد. این مفهوم در هوش مصنوعی کاربرد فراوانی دارد و همچنین در رشته مهندسی پزشکی از مولفه های اصلی به شمار می اید 

همانطور که می دانید گرادیانی به اسم Frequency Encoding داریم که باعث میشود به صورت مکانی نقاط را در یک بعد به کد در پردازش تصویر تبدیل کند. تبدیل به کد یعنی (در یک بعد) به صورت خطی هر یک از اسپین ها نسبت به همسایه ماقبل یا مابعدشان با فرکانس بیشتری Precession  کنند. مثلا یک گرادیان خطی را در نظر بگیرید که در یک FOV  به طول ۳۰ سانتی متر باعث شود تفاوت فرکانس چرخش اسپینی که در چپ ترین نقطه است نسبت به اسپینی که در راست ترین نقطه است مثلا ۵۰ کیلوهرتز شود. به کل این ۵۰ کیلوهرتز Bandwidth گفته می شود.

اگر مقدار Bandwidth رو در یک بعد به تعداد پیکسل های تشکیل دهنده FOV در تصویر نهایی تقسیم کنیم عددی به دست خواهد آمد که واحد Hz/Pixel خواهد داشت و مفهوم پهناباند بر پیکسل است. 

دیدگاه خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ثبت سفارش خود مشکل دارید؟ 

سفارش خود را از طریق تلگرام و واتس اپ برای ما بفرستید

برای ثبت سفارش در تلگرام کلیک کنید

پروژه آماده لازم دارید ؟ 

به فروشگاه متلب پروژه سر بزنید

فروشگاه متلب پروژه