پیدا کردن پاسخ فرکانسی سیگنال در متلب

انجام پروژه تابع پاسخ فرکانسی ، ارائه خدمات انجام پروژه های پاسخ فرکانسی با متلب و پایتون توسط صدها کارشناس حرفه ای ما با قیمت مناسب انجام میشود برای انجام پروژه تابع پاسخ فرکانسی با شماره 09108391389 تماس بگیرید.

در مواقع فراوانی شاهدیم کاربران در پروژه های تابع پاسخ فرکانسی خود مشکل دارند و به دنبال یک مکان مطمئن برای پروژه خود هستند.

متلب پروژه با تخصص بالا و تجربه 7 ساله آمادگی دارد انجام پروژه تابع پاسخ فرکانسی شما در تمامی مقاطع بر عهده گرفته و با بهترین کیفیت تحویل شما بدهد.

پیدا کردن پاسخ فرکانسی سیگنال در متلب 

در حوزه دیجیتال و انجام پروژه های متلب ، تابع freqz از یک الگوریتم مبتنی بر fft  برای محاسبه تبدیل z پاسخ فرکانسی یک فیلتر دیجیتال استفاده می کند . دستورfreqx(b,ap)=  [h,w]  پاسخ فرکانسی مختلط p نقطه ای فیلتر دیجیتال را می دهد . در ساده ترین حالت freqz ضرایب صورت و مخرج و یک عدد طبیعی P که نشان دهنده تعداد نقاطی است که پاسخ فرکانسی باید در آنها محاسبه شود را می گیرد و در خروجی یک پاسخ فرکانسی مختلط در بردار h و نقاط فرکانس واقعی را بردار w بر حسب rad/s می دهد این تابع می تواند پارامترهای دیگری را نیز مانند فرکانس نمونه برداری و یا برداری آن نقاط فرکانسی دلخواه به عنوان ورودی بگیرد مثال زیر پاسخ فرکانسی 256 نقطه ای برای یک فیلتر چیبی چف نوع یک را فراهم می کند . در دستور freqz  فرکانس نمونه بردار fs برابر 1000 تعیین شده است

b,a[=cheby 1(12,0.5,200/500]

چون لیست پارامترها شامل فرکانس نمونه برداری می شود ، تابع freqz یک بردار f که شامل 256 نقطه فرکانسی بین 0 تاfs/2  می شود را در بر دارد . توجه شود که این جعبه ابزار از این اصل استفاده می کند که فرکانس واحد برابر فرکانس نایکوئیست بوده که به صورت نصف فرکانس نمونه برداری تعریف می شود . برای مثال برای یک سیستم با فرکانس قطع 1000Hz ، فرکانس 300Hz برابر 300/500=0.6 می شود . برای برگرداندن فرکانس نرمالیزه شده به فرکانس زاویه ای حول دایره واحد ، مقدار آن  ضرب می شود و برای برگرداندن فرکانس نرمالیزه شده به هرتز ، مقدار آن در نصف فرکانس نمونه برداری ضرب می شود . اگر تابع freqz بدون پارامتر خروجی صدا زده شود ، دامنه و فاز را بر حسب فرکانس رسم می کند . برای مثال یک فیلتر باتروث پایین گذر با فرکانس قطع 400Hz بر پایه فرکانس نمونه برداری 2000Hz با دستور زیر تولید می شود :

b,a]=butter(9,400/1000]

 

در اینجا آموزش پیدا کردن پاسخ فرکانسی سیگنال در متلب به پایان رسیده است و در آموزش های بعدی به مباحث دیگر آموزش پردازش سیگنال می پردازیم. همچنین از شما مخاطبین عزیز سایت متلب پروژه دعوت می کنم که برای پروژه پردازش سیگنال خود آموزش های ما را دنبال نمایید

دیدگاه خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ثبت سفارش خود مشکل دارید؟ 

سفارش خود را از طریق تلگرام و واتس اپ برای ما بفرستید

برای ثبت سفارش در تلگرام کلیک کنید

پروژه آماده لازم دارید ؟ 

به فروشگاه متلب پروژه سر بزنید

فروشگاه متلب پروژه