انجام پروژه فلوئنت

انجام پروژه فلوئنت ، ارائه خدمات انجام پروژه با نرم افزار فلوئنت توسط صدها کارشناس حرفه ای متلب پروژه با قیمت مناسب و کیفیت عالی انجام میشود، متلب پروژه با بهره گیری از اساتید ممتاز این تضمین را به شما میدهد که مطمئن ترین سایت را برای پروژه خود انتخاب کرده اید. برای سفارش پروژه های فلوئنت میتوانید با شماره 09962031191 در تماس باشید یا از طریق واتساپ و یا به آیدی تلگرام matlabprozhe2@ پیام دهید.

در مواقع فراوانی شاهد هستیم کاربران در پروژه های فلوئنت خود دچار مشکل هستند و به دنبال یک مکان مطمئن برای ثبت سفارش خود هستند.

متلب پروژه با کسب کارنامه ای درخشان و تجربه ۱۰ ساله در انجام پروژه های فلوئنت آمادگی دارد تمامی سفارشات شما را در تمامی مقاطع بر عهده گرفته و با کیفیت عالی تحویل شما دهد.

هزینه پروژه فلوئنت در متلب پروژه به صورت مناقصه ای اعلام میشود و از میان مجموعه پیشنهادات کمترین قیمت به کاربران اعلام میشود مشتری در تمامی مراحل انجام کار از طریق موسسه با مجری در ارتباط خواهد بود و پاسخ همه سوالات خود را دریافت خواهد کرد.

 

فلوئنت چیست؟

فلوئنت یا Fluent یکی از قوی ترین نرم افزارهای مکانیک در حوزه شبیه سازی جریان سیالات و انتقال حرارت می باشد که کاربرد اصلی آن در مدلسازی و تحلیل جریان سیالات است. انجام پروژه های فلوئنت نقش مهمی در تحلیل جریان سیالات و شبیه سازی پدیده های مکانیکی دارد. هدف نهایی از طراحی و اجرای انجام پروژه فلوئنت مکانیک ارائه نرم افزاری جامع جهت مدل سازی و تحلیل هندسه های پیچیده در سیالات و ترمودینامیک است. نرم افزار فلوئنت همچنین توانایی مدلسازی جریان سیالات را در سطح ماکروسکوپیک و میکروسکوپیک در پدیده های مختلف را دارا می باشد. نرم افزار فلوئنت دارای قابلیت های مختلفی از جمله اعتبارسنجی ، مدلسازی ، شبیه سازی و حل دقیق پیچیده ترین مسائل سیالات و امکان بررسی تغییر شبکه به جزئیات کامل و همچنین تحلیل جریان با استفاده از سیالات محاسباتی را دارد. یکی از ویژگی های بارز فلوئنت تحلیل جریان های دو بعدی و سه بعدی و انتقال حرارت است این نرم افزار امکان تحلیل پدیده های مرتبط به سیالات و رفتارهای سیال و همچنین شبیه سازی انواع جریان های دو بعدی و سه بعدی را در هندسه های پیچیده را امکان پذیر می سازد این نرم افزار حرفه ای از روش مدل سازی عددی برای شبیه سازی پدیدهای فیزیکی استفاده می نمایند روش تحلیلی در فلوئنت تقسیم یک پدیده های به اجزای کوچک و اعمال شرایط مرزی مختلف می باشد.

امروزه نرم افزار فلوئنت به یکی از محبوب‌ ترین نرم افزارهای شبیه‌ سازی جریان سیالات تبدیل شده است که توسط شرکت قدرتمند ANSYS توسعه داده شده است. این نرم افزار با استفاده از روشهای عددی و حل پیشرفته، قابلیت شبیه‌سازی جریان سیالات در سطوح مختلف پیچیدگی در پدیده های مختلف داراست. استفاده از نرم افزار فلوئنت در مهندسی مکانیک برای متخصصان بسیار بسیار مهم است زیرا امکان تغییر شبکه، به صورت کامل و تحلیل جریان با شبکه‌ های غیرساخت‌ یافته برای هندسه‌ های بسیار پیچیده را ایجاد کرده و با استفاده از این نرم افزار، می‌توان جریان سیالات در داخل المان ها و پدیده های مختلف را شبیه‌ سازی و اندازه گیری کرد و به تحلیل و بهبود عملکردسیستم های سیالاتی پرداخت. یکی از ویژگی های مهم بهبود کارایی و تنظیم پارامترهای مختلف سیالاتی جهت بهتر کردن روند حرکت یک سیال می باشد.

در حال حاضر فلوئنت برای مدل کردن جریان سیال و انتقال حرارت در هندسه‌ های سخت و پیچیده استفاده میشود و بیشترین کاربرد را در مهندسی مکانیک و شیمی دارد. انجام پروژه فلوئنت مکانیک موجب بررسی جریان سیالات را در محیط های مختلف شبیه سازی خواهد شد. یکی از ویژگی های مهم نرم افزار فلوئنت استفاده از روش دینامیک سیالات محاسباتی برای مدل کردن جریان سیال و انتقال حرارت است. حل مسائل سیالاتی به دلیل عدم سکون اجسام داخل آن بسیار مشکل می باشد و تا زمانی که یک جسم به وضعیت تعادل نرسد عملا نیاز به محاسبات آن و نیاز می باشد به همین دلیل نیاز است که نرم افزار تخصصی این عدم تعادل اجسام سیال را به حالت سکون تبدیل کند که فلوئنت بهترین انتخاب می باشد. از دیگر قابلیت های فلوئنت میتوان به مدل سازی جریان های سیال ، جریان آرام ، آشفته ، تراکم پذیر و تراکم ناپذیر اشاره کرد از دیگر توانایی ‌های فلوئنت می‌توان به قابلیت مدل‌کردن و  برهم ‌کنش سازه و سیال ، شبیه سازی انواع جریان های مغناطیسی و کنش ناپذیر اشاره کرد برای حل یک مساله یا شبیه سازی آن در فلوئنت نیازمند هستیم که مراحل مدل سازی ، شبکه بندی ، تحلیل و پردازش را طی نماییم و تمامی این 4 قسمت باید به صورت کامل انجام شود فلوئنت ورودی ها را از طریق یک رابط کاربری دریافت میکند این قابلیت موجب کاهش زمان های طولانی جهت مش زدن و اجرا مساله خواهیم شد فلوئنت به قدری امکانات گسترده دارا می باشد که به تمامی مسائل سیالاتی و حرارتی را با کمترین زمان تحلیل می نماید.

 

متلب پروژه چه نوع پروژه های فلوئنت را میتواند انجام دهد؟

انجام پروژه جریان های چند فازی با فلوئنت

انجام پروژه تحلیل هندسه در فلوئنت

انجام پروژه فلوئنت شیمی و نفت

انجام پروژه مدل سازی با فلوئنت

 

مراحل شبیه سازی در نرم افزار فلوئنت

1- تعریف هندسه : در گام اول باید هندسه مسئله را تعریف کرده و شرایط مرزی و شرایط اولیه را مشخص کنیم

2- طراحی مدل : در مرحله دوم باید مدل فیزیکی و معادلات مربوط را بدست آوریم و سپس مدل طراحی شده را در یک نرم افزار مانند دیزاین مدلر ایجاد کنیم

3- انجام شبکه بندی : گام سوم از مهم ترین قسمت ها در شبیه سازی فلوئنت است که بعد از طراحی مدل باید مش بندی لازم را با استفاده از نرم افزار مشینگ شبکه بندی ایجاد شود

4- شبیه سازی عددی : در گام چهارم باید معادلات عددی لازم را فلوئنت باید بدست آوریم در این مرحله همچنین عملیات تغییر جریان که  همرفتی نیز شهرت دارد نیز انجام میشود

5 – اعمال شرایط مرزی : در گام پنجم باید شرایط مرزی لازم برای شبیه سازی و طراحی هندسه انجام دهیم

6- طراحی مش  : در مرحله ششم باید اقدام به مش زنی سیال در شبیه سای کرد

7- تحلیل نتایج و بررسی دقت و صحت آنها : در این مرحله تحلیل های لازم صورت گرفته و درستی آن بررسی میشود 

8- اصلاح یا بهبود مدل در صورت نیاز : در صورت نیاز به اصلاح مدل تنظمیات لازم انجام میشود

 

ضرورت استفاده نرم افزار فلوئنت در حوزه سیالات

از ویژگی های بسیار بارز این نرم افرار داشتن محیط کاربردی تک هدفه و یا چند هدفه ، بهترین نرم افزار در ارائه مدل های فیزیکی ، قابلیت موازی برای مش بندی انواع سیالات می باشد.در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که تمامی پدیده هایی ذره ای و سیالاتی که رفتار غیر خطی دارند به وسیله فلوئنت شبیه سازی میشود همچننین  به کمک نرم‌افزار فلوئنت طیف وسیعی از مسائل فیزیکی را می‌توان شبیه‌سازی کرد. به عنوان مثال می‌توان از فلوئنت برای شبیه‌سازی انواع جریان‌های آرام و آشفته، انتقال حرارت به شیوه هدایت، جابجایی و تشعشع، مبدل‌های حرارتی، احتراق، شبیه‌سازی باتری‌ها، جریان‌های فراصوتی، محیط‌های متخلل، جریان در کانال‌های باز، اختلاط سیالات با این نرم افزار قابل پیاده سازی می باشد.

 

آشنایی با بخش های مختلف نرم افزار Fluent

1- Setting Up Domain : این قسمت از فلوئنت وظیفه فراخوانی فایل مناسب دامنه محاسباتی را بر عهده دارد 

2- Setting Up Physics : بعد از فراخوانی و اطمینان از صحت شبکه می بایست خواص فیزیکی و شیمیایی سیالات با استفاده از این قسمت تعریف شود 

3- User Define : این قسمت از نرم افزار به تعریف ابزارهای مختلف توسط کاربر میپردازد با استفاده از این ابزار میتوانید انواع پارامترها و ابزارها را تعریف کرد 

4- Solving : این قسمت از فلوئنت به مدل سازی ریاضی پدیدهای سیالاتی می پردازد بخش Solving از مهم ترین بخش های نرم افزار فلوئنت می باشد 

5- Postprocessing : این قسمت از نرم افزار برای مشاهده پیش نمایش شبکه طراحی شده پس از حل یک مساله به صورت ریاضی می باشد 

6- Viewing : این بخش از فلوئنت به تنظمیات و مدیریت نمایش میپردازد 

7- Parallel : یکی از بخش های کاربردی فلوئنت در شبیه سازی و پردازش های موازی برای نودهای مختلف شبکه است 

8- Design : این قسمت از اصلی ترین بخش های فلوئنت جهت طراحی است که مربوط به طراحی و بهینه سازی بخش های مختلف المان ها می باشد.

 

لزوم به کارگیری از نرم افزار فلوئنت در صنایع مختلف 

1- صنعت خودروسازی : بیشترین استفاده فلوئنت خودسازی دارد و از آن برای شبیه سازی جریان هوا داخل موتور استفاده میشود

2- هوافضا : در حوزه هوافضا از فلوئنت برای شبیه سازی رفتار و جریان هوا داخل موتورهای جت و بهینه سازی بدنه هواپیما استفاده میشود

3-  صنعت نفت و گاز : در حوزه نفت و گاز از فلوئنت برای شبیه سازی جریان سیالات در داخل لوله های نفت و گاز و میزان فشار وارده و همچنین تحلیل جریان در مخازن استفاده میشود

4- صنعت شیمایی : در حوزه صنایع شیمایی از فلوئنت برای شبیه سازی جریان های سیال در داخل راکتورهای شیمایی و همچنین طراحی سیستم های خنک کننده استفاده میشود.

 

مراحل مش زنی در نرم افزار فلوئنت 

1. تعریف هندسه: ابتدا باید هندسه مدل خود را تعریف کنیم. این شامل ایجاد هندسه مش‌زنی و تعریف مش‌های لازم برای مدل‌سازی است.

 

2. تعیین شرایط مرزی: بعد از تعریف هندسه، باید شرایط مرزی را تعیین کنیم . این شامل شرایط مرزی برای ورود و خروج جرم، انرژی و سایر مشخصه‌های سیال است.

 

3. تعریف مدل فیزیکی: در مرحله سوم باید مدل فیزیکی مناسب برای مش‌زنی را تعیین کرد . این گام شامل انتخاب نوع جریان، مدل توربولانس، وضوح عددی و سایر پارامترهای فیزیکی مورد نیاز است.

 

4. تعیین شبکه: برای مدل‌سازی مش‌زنی، باید یک شبکه مناسب از المان‌های محاسباتی ایجاد کرد . این شبکه باید به گونه‌ای باشد که پدیده‌های مش‌زنی را به دقت نمایش دهد.

 

5. اجرای تحلیل: پس از تعریف هندسه، شرایط مرزی، مدل فیزیکی و شبکه، میتوان تحلیل خود را در نرم‌افزار Fluent اجرا کرد.

 

6. تحلیل نتایج: پس از اجرای تحلیل، نتایج به صورت گراف‌ها و داده‌های عددی نمایش داده می‌شوند. بر اساس این نتایج، می‌توان به تحلیل و تفسیر پدیده‌های مش‌زنی پرداخت.

 

متلب پروژه در حوزه های زیر نیز میتواند مشاوره تخصصی به شما ارائه بدهد.(میتوانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.)

انجام پروژه انسیس 

انجام پروژه کامسول 

سفارش پروژه مکانیک

انجام پروژه آباکوس 

سفارش پروژه اپن فوم

انجام پروژه فرترن

سفارش پروژه میپل

سفارش پروژه CFD

انجام پروژه اینونتور

انجام پروژه نرم افزار کتیا

انجام پروژه متمتیکا

انجام پروژه PyroSim

انجام پروژه CFX

انجام پروژه با نرم افزار ees

انجام پروژه انتقال حرارت

انجام پروژه اسپن

انجام پروژه هایسیس

 

چرا باید استفاده از نرم افزار فلوئنت را فرا گرفت ؟

حل مسائل سیالاتی و همچنین شبیه سازی جریان های سیال همواره دغدغه متخصصان حوزه سیالات بوده است از آنجایی بررسی و مدلسای رفتار سیال به دلیل تغییرات رفتار ذرات داخل آن دشوار است مهندسان نیاز به نرم افزاری دارند که بتواند به آنها کمک کرده و مدل کردن جریان سیال و انتقال حرارت در هندسه‌ های پیچیده را به سرانجام برساند فلوئنت نیاز همه متخصصان سیالاتی و مکانیکی است این نرم افزار در زمینه دینامیک سیالات محاسباتی یا همان سی‌ اف دی حرف اول را میزند و از روش حجم محدود برای حل مسائل استفاده می نماید. فلوئنت از ابزارهای متنوعی برای مدل سازی جریان های دائم و غیر دائم، جریان لزج و غیر لزج استفاده می نماید. شاید بتوان یکی از مهم ترین قابلیت های فلوئنت در صنعت هواپیماسازی و شبیه سازی و محاسبه جریان هوا بر روی هواپیما می باشد.

 

وظایف کاربردی نرم افزار افزار FLUENT در حالت کلی به صورت زیر تعریف میشود :

1- مدل‌سازی و شبیه‌سازی جریان سیالات در سیستم‌های مختلف مانند خودروها، هواپیماها، توربین‌ها، لوله‌های نفت و گاز از مهمترین وظایف نرم افزار فلوئنت می باشد.

2-تحلیل ترمودینامیکی و انتقال حرارت در سیستم‌های گرمایش و سرمایش، رآکتورهای هسته‌ای از دیگر وظایف فلوئت می ابشد.

3- بررسی جریانات چند فازی مانند جریان سوسپانسیون، جریان خون در عروق خونی در فلوئنت به راحتی انجام میشود.

4- شبیه‌سازی پدیده‌های توربولانس و دینامیک سیالات در سیستم‌های پیچیده از مهم ترین وظایف نرم افزار فلوئنت است.

5- بهینه‌سازی طراحی سیستم‌های مختلف با استفاده از نتایج شبیه‌سازی با استفاده از فلوئنت به راحتی امکان پذیر است.

6- تحلیل پدیده‌های جریان در محیط‌های مختلف از جمله هوا، آب، گاز از مهم ترین وظایف فلوئنت است.

7- انجام آزمایشات و تست‌های مختلف بر روی مدل‌های شبیه‌سازی شده در این نرم افزار به سهولت انجام میشود.

 

آشنایی با اجزا و قسمت های مختلف نرم افزار FLUENT

1-  Pre-Processing: این بخش از نرم افزار فلوئنت شامل تهیه و وارد کردن هندسه محیط، تعریف شرایط مرزی، تعیین مشخصات فیزیکی و مشخصات شبکه محاسباتی مورد نیاز برای شبیه‌سازی مورد نظر است

 

2- Solver: این بخش که از مهم ترین قسمت های فلوئنت است که شامل الگوریتم‌های عددی برای حل معادلات جریان سیالات، انتقال حرارت و جابجایی جرم است.

 

3- Post-Processing: در این بخش نتایج حاصل از شبیه‌سازی تجزیه و تحلیل شده را مشاهده میتوان کرد.

 

اهمیت استفاده از فلوئنت در چیست؟

تمامی افراد و متخصصانی مکانیک که در زمینه شبیه سازی پدیده های سیالاتی در حال فعالیت می باشند باید استفاده از فلوئنت را فرا بگیرند کاربرد اصلی نرم افزار فلوئنت در حوزه مدل سازی پدیده های سیال در حال حرکت بر متخصصان حوزه مکانیک و رشته های دیگر بر کسی پوشیده نیست این نرم افزار قدرتمند با داشتن محیط کاربری بسیار قدرتمند در زمینه مدل سازی میتواند هر ذره سیال با کوچکترین ابعاد و اجزا را شبیه سازی کند. فلوئنت باعث شبیه سازی انواع جریان های سیال می شود که با استفاده از روش حجم محدود در زمینه دینامیک سیالاتی محاسباتی و پیدا کردن معادلات جریان های سیال مسائل مختلف را تجزیه و تحلیل و حل می نماید یکی از مهم ترین ویژگی های فلوئنت در حل مسائلی هست که در انتقال حرارت هندسه بسیار پیچیده ای دارند فلوئنت دارایشبکه هایی با المان های مثلثی شکل و چهار وجهی می باشد که جهت بهینه سازی تعبیه شده است این نرم افزار قابلیت ریز و درشت کردن مش بندی و شبکه را اجزای مختلف داراست.

 

کاربردهای فلوئنت 

1- مدل سازی جریان سیال در هندسه پیچیده 

2- شبیه سازی انواع جریان های انتقال حرارت 

3- شبیه سازی انواع سیال‌های نیوتنی و غیرنیوتنی

4- شببه سازی انواع جریان‌های دوفازی و چندفازی

5 – شبیه سازی انواع جریان های در محیط های دارای تداخل و  متخلخل

 

مراحل انجام پروژه فلوئنت 

  1. ارسال پروژه پروژه فلوئنت از طریق فرم ثبت سفارش و یا از طریق تلگرام، واتس آپ یا شماره پشتیبانی.
  2. بررسی دقیق و کارشناسی پروژه فلوئنت توسط مجریان گروه متلب پروژه.
  3. اعلام هزینه و قیمت پروژه فلوئنت براساس میزان بودجه پرداختی کاربر.
  4. موافقت با کمترین هزینه اعلام شده توسط مجری و پرداخت نصف هزینه.
  5. شروع پروژه توسط مجریان گروه متلب پروژه با توجه به زمان تعیین شده توسط کاربر.
  6. ارسال نتایج انجام کار به صورت عکس خروجی پس از پایان کار.
  7. اطمینان کاربر از انجام درست کار و پرداخت مابقی هزینه.
  8. ارسال پروژه فلوئنت توسط متلب پروژه و تعیین زمان پشتیبانی 72 ساعته برای رفع اشکال.
  9. در صورت ذکر خواسته کاربر فیلم نیز از نحوه انجام کار ارسال خواهد شد.

 

سفارش پروژه فلوئنت با آموزش کامل

بسیاری از کاربران که به سایت متلب پروژه مراجعه می نمایند یک سوال اساسی در ذهن آنها وجود دارد که آیا سفارشی که من ثبت میکنم شامل گزارش می باشد ؟

موسسه متلب پروژه رسالت کاری خود را بر انجام پروژه های فلوئنت با ارائه گزارش کامل قرار داده است و حالت آموزش محور را در پروژه های خود گنجانده است و طوری سفارش انجام میشود که کاربر به صورت کامل در روند انجام پروژه خود قرار بگیرد انگار خوده مشتری سفارش خود را انجام داده است.

 

ضمانت در پروژه فلوئنت به چه صورت است ؟

انجام پروژه در موسسه متلب پروژه با توجه به بهره گیری از اساتید ممتاز که تجربه و تخصص بالا در حوزه پروژه فلوئنت دارند قرار داده میشود به صورت تضمینی است و این تضمین کیفیت تا رضایت مندی کامل مشتری ادامه خواهد داشت.

 

زمان تحویل پروژه فلوئنت چگونه تعیین می‌شود ؟

زمان درست و به موقع تحویل پروژه یکی از خواسته های اصلی مشتریان است موسسه متلب پروژه با داشتن صدها کارشناس حرفه ای و مجرب زمان بندی دقیق و درستی از خواسته شما برآورد کرده و تمام تلاش خود را در تحویل به موقع پروژه فلوئنت خواهد کرد.

 

آیا امکان کنسل کردن پروژه فلوئنت وجود دارد ؟

امکان کنسل کردن پروژه پس از شروع به کار انجام پروژه فلوئنت منوط به موافقت با مجری انجام کار می باشد در صورت موافقت کارشناس انجام کار میتواند سفارش به صورت دو طرفه لغو شود.

 

امکان برقراری ارتباط مستقیم میان مشتری و مجری فلوئنت

در بسیاری از تماس هایی که با موسسه متلب پروژه برای ثبت سفارش گرفته میشود این سوال توسط مشتری پرسیده میشود که آیا میشود با مجری پروژه فلوئنت در ارتباط باشیم ؟ با توجه به تجربه چندین ساله متلب پروژه در برقراری ارتباط مستقیم امکان برقراری ارتباط مجری و مشتری وجود ندارد و فقط از طریق موسسه با مجری در ارتباط هستید در صورت برقراری ارتباط مستقیم دیگر سیستم پشتیبانی سایت متوجه انجام پروژه شما نخواهد بود

 

نحوه اعتماد در پروژه های فلوئنت به موسسه متلب پروژه

موسسه متلب پروژه یک کسب و کار آنلاین و دارای مجوز های لازم برای فعالیت در این حوزه می باشد و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی در پروژه های دانشجویی فلوئنت تونسته است اعتماد شما عزیزان را جلب نماید

 

زمان پشتبانی از پروژه های فلوئنت انجام شده :

زمان پشتیبانی از پروژه فلوئنت موسسه متلب پروژه ۷۲ ساعت بعد تحویل پروژه می باشد و در این زمان مشتری می‌تواند به صورت کامل سفارش خود را بررسی کرده و در صورت داشتن ایراد مشکلات خود را ارسال کرده تا برای مجری انجام کار ارسال شود.

 

نحوه پیگیری سفارش ثبت شده فلوئنت

پس از ثبت سفارش کارشناسان متلب پروژه هم‌ از طریق شماره های پشتیبانی و هم از طریق برقراری ارتباط با شبکه های اجتماعی امکان پیگیری سفارش را برای مشتریان خود فراهم کرده است

 

نحوه قیمت گذاری در پروژه فلوئنت به چه صورت می باشد ؟

یکی از سوالات مشتریان عزیز که با کارشناس متلب پروژه تماس می‌گیرند همین موضوع می باشد که هزینه انجام پروژه فلوئنت من چقدر می باشد ؟

متلب پروژه با راه اندازی سیستم مناقصه ای و استعلام قیمت از صدها مجری انجام کار کمترین قیمت را از سمت مجریان دریافت کرده و در اختیار مشتری قرار میدهد به همین دلیل قیمت پروژه فلوئنت در متلب پروژه کاملا عادلانه و منصفانه است.

دیدگاه خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ثبت سفارش خود مشکل دارید؟ 

سفارش خود را از طریق تلگرام و واتس اپ برای ما بفرستید

برای ثبت سفارش در تلگرام کلیک کنید

پروژه آماده لازم دارید ؟ 

به فروشگاه متلب پروژه سر بزنید

فروشگاه متلب پروژه